2016. szeptember 1., csütörtök

Kékkút - Szentgyörgyhegy

Kékkút -> Káptalantóti - Badacsonytomaj - Badacsonytördemic - Szigliget - Hegymagas - Kisapáti - Nemesgulács - Káptalantóti - Kékkút (38-40 km)

Kékkúton szuper szállásunk volt az Oszter-házban. Innen indítottuk reggel a biciklitúránkat. Első köztes pontunk Káptalantóti volt, az út eleje kicsit emelkedik, de kb. az Istvándy pincétől már szép lejtőn gurulunk Badacsonytomajig. Istvándynál most nem álltunk meg, de előző nap ott ebédeltünk - a mákos guba (újragondolt verzió, angol krémmel - szóval ne a szokásosra számítsunk), az zseniális, bármikor meg tudnám enni.

Badacsonyban a Római úton haladtunk tovább, nagyon szeretem ezt az utat, megnyugtató itt tekerni (már ha nincsenek rengetegen, és délelőtt 10-kor még nem nagyon voltak). Tördemicen megtartottuk első pihenőnket a Skizo borháznál. Szuper kis kóstolóhelyiségük van, a borok is nagyon érdekesek.
Badacsony - Római út

Római út
Folytattuk utunkat Szigliget felé, a strandon Oszi bácsi halsütőjét mindenképpen ki akartuk próbálni, de sajnos Ő bent van a strandon, így egy valakinek be kell fizetni hogy vehessünk halat.  Finom volt, bár én nem éreztem nagy különbséget más halsütőkhöz képest.

Szigligetet megkerülve visszafordultunk Hegymagas felé, a Tarányi présház előtti emelkedő elég gyilkos volt a nagy melegben, de a Nyári pincénél elfogyasztott isteni finom bodzaszörp, na meg utána a rajnai / olaszrizling és főleg a hárslevelű igencsak kárpótoltak. A kilátás is egész tűrhető :)

Nem gurultunk vissza teljesen lenti útig, hanem a Boksay pincénél bekanyarodtunk a kis hegyi útra, amelyről gyönyörű a panoráma. Itt le lehet gurulni Kisapáti-ig, bár az út pocsék minőségű.

Ha a helyi döntéshozóknak elég esze lenne itt már tükörsima aszfaltút lenne (csak egy kis vékony mint Ausztriában a szőlőkben) ami jó lenne a nyaraló-, pince-tulajdonosoknak, no meg a bringásoknak is persze. Ilyen a kilátás a szőlők közül:

Kilátás a Szent György hegyről
Miután legurultunk a hepe-hupás úton, Nemesgulács felé fordultunk jobbra, szép képeket lehetett lőni a Gulácsi, Tóti hegyre.