2016. szeptember 1., csütörtök

Kőröshegy - Kishegy

Június végén leugrottunk a Dél Balatonra lazulni egy hétvégét, de nem hagytuk otthon a bicikliket sem.

Szombaton korán érkeztünk Szántódra és komppal átmentünk a Tihanyi piac placcot meglátogatni, bevásárolni némi finom füstölt halat, s vadat ... illetve reméltük hogy a levendulavirágzásból még látunk valamit. Előbbit teljesítettük a piac még mindig nagyon kíváló, utóbbi már azért a végét járta. Bár még így is gyönyörű látvány volt a levendulás.
Tihanyi félsziget a kompról

Mielőtt persze nekivágtunk volna a hőségnek a Regében hidratáltuk magunkat élvezve a gyönyörű panorámát (bár a sütik is ilyen jók lennének mint a kilátás, de úgy látszik ez a minőség elég a panorámával kiegészítve).

Kilátás a Regéből
A levendulásból szerencsére egy rész el volt kerítve, így azt nem lehetett leszedni, lőttem hát egy-két képet a rekkenő hőségben. Az elkerített részt őrizték is egyébként.

Tihanyi levendulás

Visszakompoztunk a déli partra és este megünnepeltük Gábor születésnapját a Kistücsökben. Elég pazar volt a régió ízei menü. Főleg a nyúlgerinc ízlett kovászolt zöldbabbal és gerslirizottóval, illetve a csirkemájpástétom levendulazselével. Bár nálam még mindig az Anyukám mondta a nyerő Encsen :) bocsi. De természetesen azért a Tücsök egy igen igen jó hely. Széles borkínálat - helyi termelők alapanyagaiból főznek, és a borok is lefedik balatoni kínálatot. Bár még sok ilyen hely lenne.

Szállásunk a Sommer panzió volt Balatonföldváron, nagyon szuper hely, medencével, reggelivel - ajánlatos.

Vasárnap végre tekertünk egyett mégpedig Földvár - Kőrőshegy - Földvár - Balatonlelle - Kishegy (Pócz pince) - Földvár útvonalon. Ez kb. 50 km lehet.

A Földvár - Kőrőshegy eléggé emelkedős, de kiváló a kilátás, nem is gondolná az ember hogy milyen fantasztikus látkép nyílik elénk innen, nagyon megéri feltekerni.
Kőrőshegyi kilátás

Innen visszagurultunk Földvárra felvettük a többieket és irány Lelle, majd ott balra fel a Kishegyre a Majtényi présház felé, itt már régebben voltunk így most a Pócz pincészetet látogattuk meg.

Kilátás a Kishegyről (kicsit lentebb van a Pócz pince)

Szuper borkóstolón vettünk részt, hozzá kiváló hidegtál, főleg a tökmagolajos tejföl ! jött be nagyon nekem, de a sonka, kolbász, szalámi különítmény is kiváló volt. A pince hátsó teraszáról szép kilátás nyílik a Balatonra, szőlőkre. Az olaszrizlingek, irsai nagyon jók voltak, de a vörös borokkal is nagyon meg voltam elégedve.

Majtényi présház előtti kápolna

Lefelé egy nagyot gurultunk és a Balaton partján a gyönyörű naplementében tekertünk haza.

Sajnos a déli parton kevés jó bicikliútvonal van, de a fentieket érdemes meglátogatni. Még ami szóba jöhet az Szőlőskislak meglátogatása (Kislaki bormanufaktúra).