2016. augusztus 28., vasárnap

Balatonfüred - Káli medence

Egy hosszabb kerékpártúra Balatonfüredi indulással. Füred több helyen lehet biciklit (elektromosat is) bérelni, ha nincs sajátunk nyugodtan béreljünk, de nézzük meg alaposan a bringa állapotát.
Útvonal: Balatonfüred - Aszófő - Zánka - Köveskál - Kékkút- Kővágóőrs - Révfülöp - Zánka - Balatonfüred.

Füredtől Zánkáig a tókerülő útvonalon haladtunk (20 km), amikor a bicikliút balra lemenne a part felé, ott nyílik éppen az Ady út ami Köveskálra vezet. Útközben láthatjuk Monoszlónál a Hegyestű kilátópontot is, oda is fel lehet tekerni 1500 m a táv, meredek emelkedőre számítsunk.

Első pihenőnk a Köveskáli Káli kövek borászatnál volt (27 km-nél volt az óra), egy pár pohár finom bort ittunk aperitifnek.

Majd a kedvenc kerékpáros pihenőmnél a Kerékbárban ettünk egy fantasztikus zsíroskenyeret kovászos uborkával.

Köveskálon amúgy sok étterem közül választhatunk: pl. Mi a Kő, Kővirág és több pince is akad: Pálfy, Káli kövek. Kővirágban még ettünk volna egy túrógombócot desszert gyanánt, de sajnos nem fértünk be (legalábbis ezt a tájékoztatást kaptuk, noha a benti terem üres volt, bizonyára a konyha nagyon leterhelt lehetett) - így ott foglalás ajánlott.

Következő állomásunk Szentbékkálán volt a Kőtenger, kikötöttük a biciliket és sétáltunk egy pár percet.

Majd Mindszentkállán keresztül haladtunk a Kékkúti kereszteződésig. Kékkúton az ásványvízgyárnál frissítettük fel magunkat (37 km). A Káli medence hozta a szokásos nyugodtságát, gyönyörű szikrázó napsütés, kis forgalom, tüchtig kis falvak. Kár hogy nem 10-szer ekkora hogy találjunk mindig új útvonalakat.

Szentbékála kőtenger

Kővágóőrsőn jobbra kell fordulnunk a tó felé és Révfülöpig egy jó gurulás vár ránk. Itt balra fordulunk a 71-es úton haladunk egy pár száz métert, amíg a bicikliúttal nem találkozunk.  Amelyen visszatekerünk Balatonfüredig élvezve a lemenő napsütést és a tó látványát :)

Balatonakaliban nyílt egy új bringás pihenőhely is, kiváló hideg a Staropramen ... Az estét végül a Malackrumpli étteremben fejeztük be Füreden. Nagyon jó étlapjuk van, saját előállítású alapanyagokból főznek - és jól is :)

Ez a kör viszonylag hosszú, és sok le-fel menetelt is tartalmaz. Fél tíz körül indultunk, így éppen délben értünk Köveskálra, ahol a nagy meleget át lehet vészelni.