2016. augusztus 28., vasárnap

Kékkút - Balatoncsicsó

A Káli medence közelében található Nivegy-völgy talán nem annyira népszerű / ismert, de hasonló szépségű mint a Káli medence. Ezen a túrán betekintést nyerhetünk a Balaton-felvidék ezen részébe is.

Nivegyvölgy

Az érdekes túra Monoszlóról indul (nekünk ide kellett tekertünk Kékkútról, ahol a szállásunk volt). A falu végében a fő út egyszer csak az aszfaltútról köves földútra vált. Haladjunk itt tovább egyenesen. Mostanában (tavaly óta) ki van táblázva egy panoráma bicikliút Nagyvázsony felé, de mi nem arra tartunk, hanem tovább egyenesen. Hamarosan egy gyönyörű útra érünk, amelynek a vége már aszfaltborítású:

Balatoncsicsó előtt

Továbbgurulunk újfent egyenesen és egy kisebb emelkedő után pazar panoráma tárul elénk a Balatonra:

miez

Balatoncsicsóra megérkezve jobbra fordulunk Szentantalfa felé az első utcán. Szentanalfán a Zsóka fogadója állítólag egy jó étterem, érdemes ott megállni. Egy jó gurulás után már Tagyon következik. A falu tábla után mi meglátogattuk jobbra a Tagyon birtokot , a ház kéktúra mellett található, ehetünk-ihatunk és pazar kilátást élvezhetünk.

Ezután mi visszatekertünk Kékkútra.