2016. augusztus 30., kedd

Szigetköz

Szigetközi egy napos körtúránkat Dunakiliti központjából indítjuk. Egy elég szép kis település a közösségi ház előtt több kövezett parkolóhely is van, itt álltunk meg az autóval. A túrát az alábbi útvonalon tekertük le:

Gyönyörű az útvonal. Egy-két autóval is lehet találkozni mert az út jól járható, de főleg bringára és lovaskocsira van kitalálva. Bal oldalunkon van a Mosoni Duna, jobboldalt pedig különböző holtágak paradicsoma :)

Egy nagy, visszafordító kanyar után elérünk egy kis hidat, ahol a folyó 3-4 ága is összefolyik. Ezután az út kivisz minket a gátra, amelyen jobbra fordulva visszamehetünk Dunakilitire, balra pedig folytathatjuk utunkat.

Mi a gáton Dunaremetéig tekertünk, az út kavicsos, nehéz rajta (benne) tekerni. De a Dunaremetén talált jó kis étterem (Platán) kárpótolt a finom a halas ételekkel.

Utunkat Lipótig folytattuk immáron aszfaltúton. A Lipót -Darnózseli közötti kis út nagyon szép, egy sávos (autós szemmel nézve), és végig gesztenyefák boltíve alatt tudunk tekerni.

Darnózseliben jobbra fordultunk a szigetközi bicikliútra amelyen Halászi-ig tekertünk. Ez a rész szerintem nem túl érdekes, kár hogy itt vezetik a Mosonmagyaróvár-Győr bicikliutat, ami az eurovelo 6 része is.

Halásziban jobbra fordultunk és Dunasziget felé haladtunk kis forgalmú utakon, innen még 14 km-et tekerve értünk vissza Dunakilitiig. A túra táv 58 km, szintemelkedés 0 m.

A környéken látnivalók: Mosonmagyaróvár, Hédervári kastély, Dunakilitiben is van egy kastély, Győr. De osztrák oldalon egyszer megnéztük a Hof ünnepi kastélyt is, az is nagyon szép.