2016. augusztus 28., vasárnap

Pécsely - Örvényes

Pécsely - Örvényes - Balatonudvari - Vászoly - Pécsely

Egy éve Pécselyen szálltunk meg a Balatonnál, így többször is legurultunk strandolni Örvényesre. Ez egy nagyon jó kis kellemes gurulás Aszófőig, majd a tókerülő úton irány Örvényes. A falu előtt lesz egy tábla ami balra mutat - ott le lehet gurulni a szabadstrandra, egy földúton. Nem nagy strand, de egy mártózásra megfelelő.

Innen Balatonudvari felé folytattuk utunkat, ahol a vászolyi úton hagytuk el a bicikliutat és kezdtünk el felfelé tekerni. Balra a Skrabski borbírtok hírdeti magát, mivel árnyékos volt az út (döngölt földút) megnéztük hogy néz ki - sajnos zárva volt (előzetes bejelentkezés szükséges), de a kilátás pazar. Egyszer majd ellátogatunk hozzájuk.

Visszamentünk hát az aszfalt útra, és hamarosan elértük a köztes célpontunkat, a Laci pince csárdát, innen is szép a kilátás. Az ételek az átlagos balatoni színvonalat hozzák.

Folytattuk utunkat a Vászolyi úton, hát vagy nagyon eltompultunk, vagy ez nagyon meredek. Ráadásul elég hosszan. Viszont nagyon szép út az erdőn keresztül.

Mindenestre a Vászoly-Pécsely közötti lejtő nagyon jól esett, 50 km/h-ig elengedtem a bicót hogy minél hamarabb hazaérjünk, de egy-két képet még el kellett lőni a naplementében, sajna csak a kis canon volt nálam:

Pécselyen még a Dodó pizzériában ittunk egy cseresznyeszörpöt, nem voltunk már éhesek, de a kemencés dolgok nagyon jól néztek ki - főleg az édes túróval töltött zsemle, szilvalekvárral a tetején (=bulocski). Én megkóstolnám ha arra járnék legközelebb... :)